Meest gestelde vragen (FAQ)

Is mijn online betaling veilig?

Uw online betaling wordt afgehandeld door Payment Service Provider ICEPAY. ICEPAY maakt het online betalen in deze webshop mogelijk door online betaalmethodes als iDEAL en PayPal aan te bieden en ICEPAY zorgt voor de afhandeling van uw transactie. De webshop is dus verantwoordelijk voor de afhandeling van uw bestelling en ICEPAY voor de verwerking van uw online betaling.

Kijk op de website van ICEPAY voor meer informatie over online betalingen via ICEPAY. Naast ICEPAY maken we ook gebruik van SISOW voor de afrekening van uw bestelling. Kijk op www.sisow.nl voor meer informatie. 

Moet ik de fiets nog zelf monteren?

Alle fietsen, die door Velofiets geleverd worden, zijn voor minimaal 85% afgemonteerd. Dat wil zeggen dat in de meeste gevallen u slechts alleen het zadel, het stuur en de trappers erop moet monteren. Dit is zeer eenvoudig te doen. Bij elke fiets wordt standaard een montage-instructie meegeleverd. Na uw bestelling ontvangt u van ons ook de PDF Gebruikershandleiding zodat u weet hoe u uw fiets moet gebruiken en onderhouden!

Wat moet ik aan onderhoud doen?

Bij iedere bestelling sturen we standaard het PDF bestand Onderhoud van de fiets mee. Hierin kunt u precies nalezen welk onderhoud een fiets nodig heeft in het dagelijks gebruik.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij rekenen geen verzendkosten voor de fietsen binnen Nederland en Belgie. De verzendkosten zijn opgenomen in het totaalbedrag wat u in de webshop bij de fiets vermeld ziet staan. Er komen dus geen verborgen kosten bij. De prijs die u ziet is de prijs die u betaalt. 

Welke Garantie biedt Velofiets?

Standaard leveren wij 1 jaar garantie op het frame en voorvork, mits de fiets normaal gebruikt is.